Opt Out Online

Opt Out Online

Residence Associations consist of a group of elected students that advocate on behalf of the resident students and put on different events to support community building within the residence. The Residence Association Fee goes towards funding free or subsidized events and activities organized by your Residence Association.

The Residence Association Fee is a non-mandatory fee, and you are able to opt-out of it if you choose to. If you opt out, please note that:

  • You will lose subsidized pricing for events organized by your Residence Association. For specifics, please contact your Residence Association directly. You might also lose some perks/access to events that are specific to Residence Association members.

  • You will not be able to vote for your Residence Association Representatives in the elections.

Because these fees are only assessed to undergraduate students living in their respective residence, refunds are only provided to students living in residence. If you do not live in a University of Alberta residence, or if you are a graduate student, you will not be assessed this fee.

Once the opt-out deadline for a fee has passed, no further opt-outs of the fee are permitted.

IMPORTANT:

  • Opt-outs will be processed within a month of the opt-out deadline.
  • The refunds will be deposited to your ONEcard account.
  • Make sure to pay all fees (including the Residence Association Fee) on your BearTracks Financial Account

--------------------------------

Les associations de la résidence se composent d’un groupe des étudiants élus qui préconisent pour les étudiants résidents et organisent plusieurs événements qui fournissent le développement communautaire dans les résidences. Une partie des frais administratifs des Associations de la Résidence finance les événements gratuits ou subventionnés et les activités organisées par vos Associations de la Résidence.

Les frais administratifs des Associations de la Résidence ne sont pas obligatoires, donc vous avez le droit de s’exclure si vous le choisissez. Si vous choisissez la non-participation, remarquez que:

  • Vous n’aurez pas le prix subventionné des événements organisés par votre association de la résidence. Pour des détails spécifiques, contactez votre association de la résidence directement. Il est possible que vous n’ayez pas quelques avantages et accès aux événements qui sont spécifiques aux membres de l’association de la résidence.

  • Vous ne pourrez pas voter pour vos représentants de l’association de la résidence pendant les élections. Les remboursements sont distribués aux étudiants qui vivent dans les résidences. Si vous n’habitez pas dans une résidence à l'Université de l’Alberta, ou si vous êtes un étudiant de troisième cycle, vous n'aurez pas à avoir ces frais.

Après la date limite est passée, il n'y a pas de frais de non-participation qui sont permises.

IMPORTANT:

  • Les frais de non-participation seraient calculés pendant le mois de la date limite.
  • Les remboursements sont déposés à votre compte ONEcard
  • Payez vos frais (Cela inclut les frais administratifs des Associations de la Résidence) sur votre compte BearTracks
Social
Facebook Twitter
Contact

Phone

780-492-4241

Email
governance@su.ualberta.ca

Address

Residence Assocations
Room 2-900
Students' Union Building
University of Alberta
8900 - 114 Street NW
Edmonton, AB
T6G 2J7